برنامه ای که دانشجو با شرکت در آن موفق به اخذ درجه دکتری (PhD) می‌شود. این برنامه در کشورهای اروپایی و استرالیا دست کم سه‌ سال و غالبا فاقد درس‌های اجباری است. درمواردی که چنین چیزی ـ یعنی درس اجباری برای دوره دکتری ـ وجود دارد ـ مانند برخی برنامه‌های دکتری‌ جدید در آلمان ـ غالبا درس نمره‌ای ندارد و ارائه گواهی گذراندن درس کافی است. در کشورهای آمریکای شمالی برنامه دکتری، دست کم پنج سال به طول می انجامد و شباهت زیادی با دوره‌های دکتری ایران دارد. به این ترتیب دانشجو موظف به گذراندن درس‌هایی با نمره‌های مؤثر، امتحان جامع شفاهی و دفاع از رساله دکتری خود می‌باشد. اخیرا بسیاری از برنامه‌های دکتری در کشورهای حوزه اسکاندیناوی، خود را به الگوی برنامه‌های آمریکای شمالی نزدیک کرده‌اند و دوره‌های دکتری با درس‌‌های اجباری و مدت زمان نسبتا طولانی‌تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی برگزار می‌کنند.

همه
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

فراخوان دوره دکتری در زمینه تاریخ و تمدن، مؤسسه دانشگاه اروپایی، ایتالیا

نهاد موسوم به مؤسسه دانشگاه اروپایی برای دوره دکتری و تاریخ و تمدن فراخوان داده است. علاقندان تا۱۱ بهمن ۱۴۰۲ برای ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۷/۰۲/۰۹

نشست «روابط اعراب و اسرائیل: بین تقابل و ایجاد روابط حسنه»، دانشگاه فرانکفورت، آلمان

در روزهای چهارم تا ششم اکتوبر سال جاری میلادی و در بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی انجمن مطالعات خاورمیانه آلمان که در دانشگاه فرانکفورت این کشور برگزار می گردد، نشستی با عنوان «روابط اعراب و اسرائیل: بین تقابل و ایجاد روابط حسنه» برگزار خواهد شد. علاقه مندان به شرکت در این نشست می باید چکیده سخنرانی خود را حداکثر تا نهم ژوئن سال جاری میلادی، ارسال نمایند. 

۱۳۹۷/۰۱/۱۶

بورسیه دکترا در زمینه مطالعات عربی و اسلامی، دانشگاه اگزتر، انگلستان

دانشگاه اگزتر واقع در کشور انگلستان به یک دانشجوی متقاضی طی دوره دکترا در زمینه مطالعات عربی و اسلامی، بورسیه ارائه می‌کند. علاقه‌مندان به استفاده از این فرصت می‌باید حداکثر تا روز دهم ماه جاری میلادی، مدارک خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. 

۱۳۹۶/۱۲/۲۱

بورسیه کارشناسی ارشد و دکترای مرکز مطالعات مملوکی، دانشگاه بن، آلمان

مرکز مطالعات مملوکی واقع در دانشگاه بن در آلمان، به شماری از متقاضیان طی دوره دکترا و فوق دکترا برای پژوهش درباره ابعاد مختلف دولت مملوکیان، بورسیه ارائه می‌کند. علاقه‌مندان به استفاده از این فرصت می‌باید حداکثر تا پایان ماه جاری میلادی، مدارک خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. 

۱۳۹۶/۰۷/۰۲

بورسیه‌های دکترا در رشته مطالعات جهانی، دانشگاه کالیفرنیا،‌ آمریکا

دانشگاه کالیفرنیا واقع در سانتاباربارای آمریکا، به شماری از دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقطع دکترا رشته مطالعات جهانی، بورسیه ارائه می‌کند. علاقه‌مندان به استفاده از این فرصت می‌باید حداکثر تا نیمه دسامبر سال جاری میلادی، مدارک خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. 

۱۳۹۵/۱۰/۰۵

اعلام برنامه دکتری «گروه تاریخ»، دانشگاه سیمون فرایزر،‌کانادا

دانشگاه سیمون فرایزر واقع در کانادا اطلاعیه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتر در رشته مطالعات تاریخ را منتشر کرده است. تعداد محدودی بورسیه برای علاقه مندان ممتاز موجود است. 

۱۳۹۵/۰۶/۰۹

شغل دکترا در زمینه علوم سیاسی و روزنامه نگاری، دانشگاه دانمارک جنوبی

دانشگاه دانمارک جنوبی واقع در شهر اودنسه دانمارک برای تحصیل دکترا در رشته های علوم سیاسی و روزنامه نگاری بورسیه در قالب شغل ارائه می کند. علاقه مندان می باید تا دو روز دیگر (اول سپتامبر) مدارک خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. 

۱۳۹۵/۰۵/۲۷

برنامه دکتری مطالعات آفریقا، دانشگاه ویسکانسین میلواکی، آمریکا

دپارتمان مطالعات آفریقا در دانشگاه ویسکانسین میلواکی در ایالت متحده آمریکا از متقاضیان واجد شرایط برای ارائه درخواست های خود برای برنامه دکتری این دپارتمان که در پائیز سال آینده میلادی آغاز می شود دعوت به عمل آورد. درخواست هایی که تا ابتدای دسامبر ارسال شود برای پذیرش و تعلق بورسیه تحصیلی در اولویت بهتر و بالاتری هستند.

۱۳۹۵/۰۵/۱۶

موقعیت دکتری در زمینه چند زبانی در آموزش دانشگاه لوگزامبورگ

دانشگاه لوگزامبورگ در زمینه چند زبانی آموزش دانشجوی دکتری می پذیرد

۱۳۹۵/۰۵/۰۷

بورسیه‌های دکترای دانشگاه بریتیش کلمبیا، کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا، تعداد محدودی بورسیه دکترا ارائه می کند. بورسیه‌های این دانشگاه به مبلغ سالانه سی هزار دلار است.