همه
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

فراخوان کنفرانس درباره اقلیت‌های مسلمان و مسائل سکولاریته در چین، دانشگاه لایپزیگ، آلمان

دانشگاه لایپزیگ در سال آتی میلادی یک کارگاه بین‌المللی با موضوع «اقلیت‌های مسلمان و مسائل سکولاریته در چین و فراسوی آن» برگزار می کند. علاقمندان تا 26 برای ارسال چکیده فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۰۲/۲۱

کارشناسی ارشد برخط درباره اقلیت‌های مذهبی، دانشگاه برگن، نروژ

دانشگاه برگن در نروژ یک کارشناسی ارشد کاملا برخط با عنوان اقلیت های مذهبی برگزار می کند. علاقمندان تا 25 اردیبهشت جهت ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۹/۰۴/۱۱

بورس دکتری در حوزه مسلمانان در اروپا، کالج دانشگاهی دوبلین، ایرلند

کالج دانشگاهی دوبلین برای یک بورس دکتری در حوزه «اسلام/مسلمانان در اروپا از منظر جامعه‌شناختی انسان‌شناختی» فراخوان داده است. علاقمندان تا 17 تیر ماه سال جاری برای ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۸/۱۱/۲۶

کارگاه بین‌المللی درباره تعامل مسلمانان و مسیحیان در بالکان دوره عثمانی، فرهنگستان علوم اتریش، اتریش

آکادمی علوم اتریش در مهرماه سال آینده یک کارگاه بین المللی با عنوان: «تعامل مسیحیان و مسلمانان در بالکان در دوره میانه متأخر و اوایل مدرن: شبکه‌های قدرت و ارباب منطقه‌ای در زمان فتح عثمانی» برگزار خواهد کرد. این کارگاه در شهر وین برگزار خواهد شد. متقاضیان تا 25 اسفند فرصت ارسال چکیده فرصت دارند.
۱۳۹۷/۰۶/۳۱

بورسیه فوق دکترا در زمینه اسلام و مسلمانان در کانادا، دانشگاه تورنتو، کانادا

دانشگاه تورنتو واقع در کشور کانادا به یک دانشجوی متقاضی طی دوره فوق دکترا با پژوهش در زمینه اسلام و مسلمانان در کانادا بورسیه ارائه کند. این دوره به مدت دو سال به طول خواهند انجامید و دانشجو هر سال 45 هزار دلار حقوق دریافت خواهد کرد. علاقه مندان به اقدام برای این موقعیت می باید انگیزه نامه، رزومه، نمونه تالیف و اطلاعات سه استادی که آمادگی نگارش توصیه نامه برای ایشان داشته باشند را حداکثر تا 9 مهر به این دانشگاه ارسال کنند.
۱۳۹۶/۱۲/۰۳

فراخوان مقاله برای کتاب دست‌نامه اسلام و زندگی‌های مسلمان معاصر

ویراستاران کتاب دست‌نامه اسلام و زندگی‌های مسلمان معاصر به نویسندگان متخصص در موضوع کتاب فراخوان داده‌اند. پژوهشگرانی که در زمینه مسلمانان نسل دومی ساکن در غرب به پژوهش می‌پردازند‏، می‌توانند به درج مقالات خود در این کتاب اقدام نمایند.

۱۳۹۶/۰۵/۰۱

کنفرانس «مهاجرت و اقلیت های خارج نشین»،‌ وین، اتریش

در روزهای دوم و سوم دسامبر سال جاری میلادی، کنفرانسی با عنوان «مهاجرت و اقلیت های خارج نشین»، در شهر وین اتریش برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌باید حداکثر تا تاریخ یازدهم ماه اوت سال جاری میلادی، چکیده سخنرانی خود را ارسال نمایند.

۱۳۹۶/۰۳/۰۶

شماره ویژه نشریه علوم اجتماعی برای مسلمانان

ژورنال علوم اجتماعی، برای شماره ویژه خود درباره «درک پویایی و جنسیت نزد مسلمانان» مقاله می‌پذیرد. متقاضیان باید چکیده مقالات خود را تا ۱۵ ژوئن سال جاری میلادی، به این نشریه ارسال کنند.

۱۳۹۶/۰۲/۱۴

فراخوان مقاله «شکل گیری هویت اقلیت‌ها در ایران»، انتشارات ای بی تاریس

قرار است انتشارات ای بی تاریس کتابی در خصوص شکل گیری هویت اقلیت‌ها در ایران منتشر کند. علاقمندان می توانند چکیده های خود را برای ارائه مقاله در این کتاب ارسال کنند

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

فراخوان مقاله برای کتابی درباره دولت، دین و مسلمانان

بنیاد مطالعات مهاجرت قصد دارد کتابی به زبان انگلیسی با عنوان «دولت، دین و مسلمانان: تبعیض و صیانت در سطوح قانون گذاری، اجرائی و قضائی» منتشر کند. این کتاب مجموعه مقالاتی از نویسندگان مختلف خواهد بود که توسط دکتر ملک سارال و دکتر شریف باغچلیک سرویراستاری خواهد شد. علاقه مندان به ارائه مقاله در این کتاب، می باید چکیده مقاله خود را تا پانزدهم ماه مارس به ویراستاران ارسال نمایند.