همه
۱۴۰۰/۰۴/۰۷

فراخوان هم‌اندیشی با عنوان «بازنویسی، تخصیص ها و استعاره کاراکترهای پیامبرگونه در متون دینی، ادبی و تاریخ‌نگاری اسلام پیشا مدرن»، پاریس، فرانسه

در شهریور سال جاری کنفرانسی با عنوان « «بازنویسی، تخصیص ها و استعاره کاراکترهای پیامبرگونه در متون دینی، ادبی و تاریخ‌نگاری اسلام پیشا مدرن» برگزار می شود. این هم اندیشی (به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی و عربی) در پی درک این چهره‌های خاص از فضاهای میان پیامبران جهان عرب ماقبل مدرن، بین یهودیت، مسیحیت و اسلام است. برای اطلاعات بیشتر و مشارکت در نشست به این ایمیل، پیام دهید: prophetes.itinerants@gmail.com
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

فراخوان کنفرانس درباره رابطه دیپلماسی و قلمرو در جهان اسلام، دانشگاه آنتوِرپ، بلژیک

دانشگاه آنتوِرپ بلژیک در ماه می سال آتی میلادی کنفرانسی با عنوان: «جهانی از قلمروها: نمایی طولانی از دیپلماسی و قلمرومندی در جهان اسلام پیشامدرن» برگزار خواهد کرد. علاقمندان تا 25 مرداد سال جاری جهت ارسال چکیده فرصت دارند. این کنفرانس به سخنرانان برگزیده کمک هزینه سفر و اقامت خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر به این فایل مراجعه کنید.
۱۳۹۹/۰۲/۱۸

مدرسه تابستانه برخط درباره جنسیت در بافت اسلامی، دانشگاه آقاخان، انگلستان

مؤسسه مطالعات تمدن‌های مسلمانان در دانشگاه آقاخان در تیر ماه سال جاری یک مدرسه تابستانه 9 روزه برخط با موضوع «جنسیت در بافت اسلامی» برگزار خواهد کرد. علاقه مندان تا نهم خرداد ماه سال جاری  جهت ارسال تقاضای مشارکت فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۸/۱۲/۱۵

بورس دکتری در حوزه مطالعات خاورمیانه و جهان اسلام، دانشگاه اگزتر، انگلستان

مؤسسه مطالعات عربی و اسلامی در دانشگاه اگزتر انگلستان سه بورس دکتری به سه نفر از پذیرفته‌شدگان برجسته برنامه دکتری این بخش، اعطا می‌کند. این بورس علاوه بر هزینه تحصیل، بخشی از هزینه‌های زندگی را نیز پوشش می‌دهد. پروپوزال‌هایی با موضوعات مختلف در ارتباط با خاورمیانه و جهان اسلام در حوزه‌های روابط بین الملل، تاریخ، انسان‌شناسی، ادبیات، مطالعات اسلامی، مطالعات جنسیت، معماری و ... قابل ارائه هستند. متقاضیان تا سیزدهم فروردین سال آتی برای ارسال درخواست‌های خود فرصت دارند.
۱۳۹۸/۱۰/۲۵

فراخوان مقاله برای کنفرانس چین، اسلام، خاورمیانه و شمال آفریقا، قونیه، ترکیه

دانشگاه شانگهای چین با همکاری دانشگاه نجم الدین اربکان ششمین کنفرانس «چین، اسلام، خاورمیانه و شمال آفریقا» را در شهر قونیه ترکیه در روزهای 15 و 16 خرداد سال آتی برگزار خواهد کرد. متقاضیان امکان مشارکت فردی و همینطور پیشنهاد پنل دارند. هزینه اقامت و هزینه های روزانه (برای روزهای کنفرانس) تأمین خواهد شد. متقاضیان تا 29 فروردین سال آتی جهت ارسال چکیده فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۸/۰۹/۲۷

فراخوان مقاله برای «ژورنال فرهنگ های مادی در جهان اسلام»

انتشارات بریل واقع در کشور هلند برای اولین شماره «ژورنال فرهنگ های مادی در جهان اسلام» فراخوان مقاله داده است. مقالات ارسالی می توانند به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیائی و یادداشت های کوتاه می توانند به زبان فارسی یا عربی باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۸/۰۳/۳۰

کنفرانس بین المللی با موضوع «مطالعات اسلامی در حال حاضر»، دانشگاه آکسفورد، انگلستان

مرکز آموزه های اسلامی آکسفورد قصد دارد تا به مناسبت سی امین سالگرد انتشار مجله ی آموزه های اسلامی کنفرانسی بین المللی به مدت 2 روز از تاریخ  5 مهر 1398 تا 5 مهر 1398 برگزار نماید.
۱۳۹۸/۰۳/۳۰

بورسیه کارشناسی ارشد در زمینه «انسان شناسی/جامعه شناسی و تاریخ خاورمیانه»، دانشگاه ارفورت،آلمان

این دوره ی دوساله که در 4 ترم ارائه می شود(120 واحد درسی) در زمینه ی مطالعات جامعه شناسی و تاریخ و انسان شناسی خاورمیانه می باشد. این دانشگاه آلمانی هیچ شهریه ای بابت تحصیل دریافت نمی کند و تعداد محدودی بورسیه ی تحصیلی ارائه می دهد.
۱۳۹۸/۰۳/۲۳

فرصت شغل استادی در زمینه «تاریخ اسلام و خاورمیانه از سال ۶۰۰ تا ۱۲۰۰» در دانشگاه سنت اندروز، اسکاتلند

این فرصت شغلی که به مدت یک سال می باشد به عنوان استاد جایگزین در زمینه ی تاریخ اسلام و خاور میانه و اعراب و ایرانیان و ترک ها در این دوره می باشد.ممکن است بنا به نیاز سال دیگری جهت  تدریس در زمینه ی سقوط امپراتوری رم و اروپا و نیز تاریخ قرون وسطی در اروپا می باشد. در آمد این فرصت شغلی 33/000 تا 39/000 پوند است.
۱۳۹۸/۰۳/۱۲

سخنرانی در زمینه «ساخت و ساز شهری در صحرای غربی آفریقا» توسط موسسه ی تحقیقاتی زد.ام.او، آلمان

این سخنرانی که توسط ZMO و در زمینه ی شهرسازی در صحرای غربی در دوره ی قبل از استعمار می باشد به بررسی علل و شیوه ساخت و ساز و طرز فکر مسلمین درباره ی شهرسازی میپردازد. سوالاتی مانند چگونگی بازخورد تمدن اسلامی با فضای شهری و چگونگی روبه رو شدن با عواملی نظیر صحرایی بودن محیط شهری میباشد.
۱۳۹۸/۰۳/۱۱

فرصت ارسال مقالات در زمینه «فرهنگ متنوع اسلام» به مجله ی مطبوعاتی دانشگاه ادینبورگ، اسکاتلند

مجله ی مطبوعاتی دانشگاه ادینبورگ از علاقمندان در زمینه ی تنوع فرهنگ اسلامی در افغانستان و کشور های منطقهاز جمله ایران دعوت به عمل می آورد تا مقالات خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. این مجله به مطالبی در زمینه ی اسلام شیعه(امامی و اسماعیلی) و صوفی(طریقت و غیر طریقت) نیازمند است. جهت ارسال مدارک و کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه فرمایید.
۱۳۹۷/۰۹/۲۰

مدرسه بهاری «پشتیبانی و دست‌نشاندگی در جهان اسلام»، دانشگاه ماربورگ، آلمان

در روزهای 27 اسفند تا 2 فروردین ماه، مدرسه بهاری «پشتیبانی و دست‌نشاندگی در جهان اسلام»، توسط شماری از نهادهای علمی اروپائی از جمله دانشگاه ماربورگ آلمان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌باید مدارک خود را حداکثر تا 5 بهمن به این مدرسه ارسال کنند.
۱۳۹۷/۰۷/۰۸

فرصت استادی در زمینه یهودیان در جهان اسلام، دانشگاه ایموری، آمریکا

دانشگاه ایموری واقع در جورجیای آمریکا، یک استاد متخصص در زمینه یهودیان در جهان اسلام استخدام می کند. این استاد می باید در زمینه یادشده به تدریس و نیز پژوهش بپردازد. استاد مذکور به صورت موقت به استخدام این دانشگاه در می آید و در صورت تائید عملکرد، به عضویت هیئت علمی این دانشگاه در خواهد آمد. علاقه مندان می باید حداکثر تا 9 آبان سال جاری، از جمله رزومه، دو طرح درس، یک نمونه تالیف و گواهی تدریس پیشین خود را به این دانشگاه ارسال کنند.
۱۳۹۷/۰۷/۰۸

کمک هزینه شرکت در کنفرانس «اسلام جهانی در جهان میان دو جنگ جهانی»، دانشگاه کاتولیک لوون، بلژیک

در روزهای 7 تا 9 فروردین سال آتی، کنفرانسی با نام «اسلام جهانی در جهان میان دو جنگ جهانی» در دانشگاه کاتولیک لوون بلژیک برگزار می گردد. این کنفرانس دانشمندانی از سراسر جهان درباره اسلام در سال های 1914 تا 1945 میلادی سخنرانی خواهند کرد. برگزارکنندگان این کنفرانس هزینه ایاب و ذهاب و نیز اقامت سخنرانان را تقبل کرده اند. علاقه مندان به شرکت در این کنفرانس می باید چکیده حداکثر 500 کلمه ای سخنرانی را به ضمیمه رزومه خود را حداکثر تا 4 آبان ماه به این کنفرانس ارسال کنند.
۱۳۹۷/۰۶/۱۱

کنفرانس «حرکت انسان‌ها، اشیا و ایده‌ها در جهان اسلام پیشامدرن و مدرن»، دانشگاه ملی چنگچی، تایوان

در روزهای 23 و 24 بهمن سال جاری، کنفرانسی با عنوان «حرکت انسان‌ها، اشیا و ایده‌ها در جهان اسلام پیشامدرن و مدرن»، در دانشگاه ملی چنگچی تایوان برگزار می‌شود. در این کنفرانس درباره مهاجرت و جابجائی گروه‌های انسانی، سفرنامه‌نویسی، انتقال اشیا و ابزارهای مادی و گونه‌های تجارت در دوره‌های مختلف در کشورهای اسلامی و بحث و بررسی می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌باید چکیده سخنرانی خود را حداکثر تا 23 مهر ماه، به این کنفرانس ارسال کنند.