همه
۱۴۰۰/۰۵/۳۱

موقعیت شغلی دکتری در حوزه سنت های اسلامی و ذهنیت مدرن، مرکز مطالعات خاورمیانه مدرن، دانمارک

مرکز مطالعات خاورمیانه مدرن و مسلمانان در دانشگاه دانمارک جنوبی برای یک موقعیت شغلی دکتری در حوزه سنت های اسلامی و ذهنیت مدرن در منطقه شمال دانمارک و کانادا فراخوان داده است. علاقمندان تا دوازدهم شهریور برای ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۹/۰۹/۰۶

موقعیت شغلی پژوهشی درباره بافت اجتماعی شورش در صدر اسلام، دانشگاه هامبورگ، آلمان

دانشگاه هامبورگ برای دو موقعیت شغلی دستیار پژوهشی ( دکتری و فوق دکتری) درباره بافت‌های اجتماعی شورش در امپراطوری نخستین اسلامی فراخوان داده است. علاقمندان تا یازدهم دی ماه سال جاری جهت ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

فراخوان مقاله برای کتابی درباره اسلام‌گرایی غیرجهادی، انگلستان

دکتر الیسا اُروفینو برای مجموعه مقالاتی با عنوان «بازاندیشی اسلامگرایی فراسوی خشونت جهادی» فراخوان داده است. این مجموعه به مقالاتی در این زمینه‌ها نیاز دارد: ریشه‌های اسلام‌گرایی و تفاوت آن با جهادی‌ها، تکامل اسلامگرایی در طول زمان‌ها و مکان‌های مختلف و‌ نقش سازمان‌های اسلام‌گرای غیرجهادی در بافت‌های ملّیتی متفاوت. علاقمندان تا 9 شهریور سال جاری جهت ارسال چکیده فرصت دارند. جهت اطلاعات بیشتر و ارسال چکیده با این رایانه تماس بگیرید: elisa.orofino@anglia.ac.uk
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

موقعیت شغلی فوق دکتری در زمینه مردم‌نگاریِ گسترش اسلام مرتبط با شرکت‌های بزرگ در آفریقا، دانشگاه ژنو، سوئیس

دانشگاه ژنو برای یک موقعیت شغلی فوق دکتری درباره گسترش اسلام در مناطق روستایی غرب آفریقا فراخوان داده است. فرد پذیرفته‌شده باید براساس مردم‌نگاری میدانی در این مناطق یک تک‌نگاری را در این خصوص سامان دهد. علاقمندان تا 30 تیر سال جاری جهت ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

فراخوان مقاله در زمینه «مطالعات درباره اسلام و مسلمانان در استرالیا» در ژورنال «ادیان»

ژورنال معتبر «ادیان» برای یک شماره ویژه با موضوع «مطالعات درباره اسلام و مسلمانان در استرالیا» فراخوان داده است. علاقمندان تا 11 خرداد جهت ارسال چکیده فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۸/۱۰/۲۹

فراخوان مدرسه تابستانه در موضوع مطالعات انتقادی مسلمانان، گرانادا، اسپانیا

تابستان سال 2020 میلادی از تاریخ پانزدهم تا نوزدهم ژوئن یک مدرسه تابستانه با موضوع «مطالعات انتقادی مسلمانان: مبارزات استعماری و الهیات مربوط به آزادی» در گرانادا اسپیانا برگزار می شود. علاقمندان تا 12 بهمن سال جاری جهت ارسال درخواست های خود فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۷/۱۲/۲۷

کمک هزینه شرکت در مدرسه تابستانی با عنوان «اسلام فراملیتی و چالش‌های کیان امت اسلامی»، استانبول، ترکیه

در روزهای 7 تا 13 مرداد سال جاری، مدرسه تابستانی با عنوان «اسلام فراملیتی و چالش‌های کیان امت اسلامی»، در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این مدرسه تابستانی می‌باید حداکثر تا 20 اردیبهشت مدارک خود را ارسال کنند.
۱۳۹۷/۰۱/۱۵

کمک هزینه شرکت در مدرسه تابستانی «اسلام در اروپا: چالش‌های کثرت‌گرائی»، بوسنی و هرزگوین

در روزهای چهارم تا هجدهم ماه اوت سال جاری میلادی، مدرسه‌ای تابستانی با عنوان «اسلام در اروپا: چالش‌های کثرت‌گرائی»، در شهر سارایووی بوسنی و هرزگوین برگزار می‌گردد. به شماری از شرکت‌کنندگان در این مدرسه تابستانی نیز کمک هزینه شرکت ارائه می‌گردد. علاقه‌مندان به شرکت در این مدرسه تابستانی می‌باید حداکثر تا اول ماه مه سال جاری میلادی، مدارک خود را ارسال نمایند. 

۱۳۹۶/۱۲/۱۹

کارگاه «راکی کردن اسلام: موسیقی و هویت‌های جدید مسلمان»، دانشگاه لایپزیگ، آلمان

در روزهای 27 تا 29 سپتامبر سال جاری میلادی، کنفرانسی با عنوان «راکی کردن اسلام: موسیقی و هویت‌های جدید مسلمان»، در دانشگاه لایپزیگ واقع در کشور  آلمان برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌باید چکیده سخنرانی خود را حداکثر تا روز بیستم ماه جاری میلادی، به این دانشگاه ارسال نمایند.

۱۳۹۶/۰۹/۲۱

شغل دکترا و فوق دکترا در زمینه تاریخ فرهنگی جهان اسلام، دانشگاه اوترخت، هلند

دانشگاه اوترخت هلند، یک شغل فوق دکترا و دو شغل دکترا، به دانشجویانی که قصد مشارکت در پروژه «معنای اسلام: تاریخی فرهنگی از ادراک در جهان اسلام» داشته باشند، ارائه می‌کند. علاقه‌مندان به استفاده از این فرصت‌ها، می‌باید حداکثر تا پایان ماه مارس سال آتی میلادی، مدارک خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. 

 

۱۳۹۶/۰۶/۱۹

بورسیه فوق‌دکترا در زمینه مطالعات اسلامی، دانشگاه هنگ کنگ

دانشگاه هنگ کنگ واقع در کشور هنگ کنگ، برای سال آتی میلادی به یک دانشجوی متقاضی طی دوره فوق دکترا در زمینه مطالعات اسلامی، بورسیه ارائه می‌کند. علاقه‌مندان به استفاده از این فرصت می‌باید حداکثر تا هجدهم ماه جاری میلادی (سپتامبر)، مدارک خود را ارسال نمایند. 

۱۳۹۶/۰۵/۲۴

فراخوان کنفرانس «ظهور حدیث به عنوان مرجعیت علمی»، قاهره، مصر

موسسه دومینیکن برای مطالعات شرقی واقع در مصر، در ژانویه سال آتی میلادی، کنفرانسی با عنوان «ظهور حدیث به عنوان مرجعیت علمی» در قاهره برگزار می‌کند. علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌باید چکیده سخنرانی خود را تا سی ام سپتامبر سال جاری میلادی، ارسال نمایند. 

۱۳۹۶/۰۵/۱۱

جایزه بین‌المللی بهترین پایان نامه در زمینه مطالعات اسلامی

انتشارات دی گرویتر آلمان و انجمن بریتانیایی مطالعات اسلامی، برای سومین سال پیاپی، به بهترین پایان‌نامه یا کتاب آماده برای چاپ براساس پایان نامه که در زمینه مطالعات اسلامی به رشته تحریر درآمده باشد، جایزه می دهند. ارزش این جایزه هزار پوند تعیین شده است. علاقه‌مندان می‌باید حداکثر تا اول سپتامبر سال جاری میلادی، اثر خود را ارسال نمایند.

۱۳۹۶/۰۵/۰۸

شغل فوق دکترا در زمینه مطالعات اسلامی، دانشگاه وین، اتریش

دانشگاه وین واقع در کشور اتریش، به یک دانشجوی علاقه‌مند طی دوره فوق دکترا با مطالعه در زمینه مطالعات اسلامی، بورسیه در قالب شغل ارائه می‌کند. علاقه‌مندان به استفاده از این فرصت می‌باید حداکثر تا سی و یکم ماه اوت سال جاری میلادی، مدارک خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. 

۱۳۹۶/۰۴/۰۸

مدرسه زمستانه «تلاش‌های ضداستعماری و الهیات رهایی‌بخش»، دانشگاه ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

دانشگاه ژوهانسبورگ واقع در آفریقای جنوبی، در روزهای چهاردهم تا بیستم ژانویه سال آتی میلادی، مدرسه‌‌ای زمستانه با عنوان «مطالعات انتقادی مسلمانان: تلاش‌های ضداستعماری و الهیات رهایی‌بخش» برگزار می‌کند. علاقه‌مندان به شرکت در این مدرسه، می‌باید درخواست های خود را حداکثر تا یازدهم اوت سال جاری میلادی ارسال نمایند.