محققان ایرانی علاقهمند به تحصیل و تحقیق در مؤسسات آموزش عالی خارج از کشور نوعاً به فرصتهای مطالعاتی، دورههای دکتری، و پست دکترا از دریچۀ پژوهشی مینگرند. شکی نیست که محور اساسی بسیاری از این فرصتها پژوهش است. در عین حال، کمتر دورۀ دکتری یا پست دکتری میتوان یافت که انتظار تدریس مستقل یا کمک مربیگری از کاندیدای مورد نظر نداشته باشند. حتی در فرصتهای مطالعاتی که ابتدائاً هیچ انتظاری نسبت به تدریس وجود ندارد شانس تمدید کردنِ این فرصتها برای سالهای آتی در صورتی که کاندیدا توانمندی تدریس داشته باشد بسیار بیشتر است. اما تفاوتها و شباهتهای تدریس، روشها و اهداف آن در مؤسسات آموزش عالی در خارج از کشور با ایران چیست؟ در این کارگاه، با تکیه بر فضای موسسات آموزش عالی در امریکا در حوزۀ علوم انسانی تلاش خواهیم کرد تصویر دقیقتری از لوازم تدریس موفق در این حوزه ارائه دهیم.