همه
۱۴۰۲/۱۱/۰۲

فراخوان کنفرانس درباره بایگانی دیجیتال در جهان عرب، دانشگاه سوربن ابوظبی، امارات

در اکتبر سال جاری میلادی چند نهاد علمی و آکادمیک کنفرانسی در ابوظبی با عنوان بایگانی دیجیتال در جهان عرب برگزار می کنند. علاقمندان تا یکشنبه، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲برای ارسال چکیده فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۲/۰۶/۳۱

فراخوان کنفرانس در زمینه علوم انسانی دیجیتال، دانشگاه آمریکایی شارجه، امارات

گروه مطالعات عربی و ترجمه در دانشگاه آمریکایی شارجه کنفرانسی با موضوع «علوم انسانی دیجیتال از منظر عملیاتی: گسترش افق‌ها و دگرگونی حوزه دانشی در جهان عربی/اسلام» برگزار می کند. علاقمندان تا نهم مهرماه برای ارسال چکیده فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

فراخوان مقاله در زمینه تحقیقات دیجیتال اسلامی، ژورنال تحقیقات دیجیتال اسلامی، هلند

اخیرا ژورنال جدیدی با عنوان «تحقیقات دیجیتال اسلامی» قرار است توسط انتشارات بریل منتشر شود. این ژورنال برای چاپ مقاله در این زمینه فراخوان داده است. علاقمندان تا دهم فروردین برای ارسال مقاله پس از تأیید اولیه فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۰۶/۲۵

فراخوان کنفرانس علوم انسانی اسلامی دیجیتال، شبکه علوم انسانی اسلامی دیجیتال

ششمین کنفرانس برخط نهاد موسوم به شبکه علوم انسانی اسلامی دیجیتال در آذر ماه سال جاری برگزار می شود. علاقمندان تا 16 مهرماه  جهت ارسال چکیده فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۹/۰۷/۰۵

فراخوان مقاله برای چهارمین کنفرانس علوم اسلامی دیجیتال

شبکه موسوم به علوم انسانی دیجیتال برای مطالعات اسلامی چهارمین کنفرانس خود را برگزار خواهد کرد. این شبکه از پژوهشگرانی که از روش‌های دیجیتالی در تحقیقات خود در مطالعات اسلامی و رشته های مرتبط در علوم انسانی استفاده می کنند، برای ارسال چکیده دعوت می کند. در این کنفرانس چهار تا شش سخنرانی 20 دقیقه ای خواهد بود. علاقمندان برای مشارکت، تا یازدهم مهر ماه باید یک ایمیل به آدرس info@idhn.org حاوی عنوان سخنرانی، چکیده ای از 150 تا 250 کلمه و وابستگی تحصیلی خود را ارسال کنند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۸/۱۱/۱۷

فراخوان برنامه کارشناسی ارشد مطالعات دیجیتال در حوزه علوم انسانی، دانشگاه حمد بن خلیفه، قطر

دانشگاه حمد بن خلیفه قطر برای یک برنامه کارشناسی ارشد دوساله به زبان انگلیسی در حوزه مطالعات دیجیتال علوم انسانی و فرهنگ فراخوان داده است. متقاضیان تا 25 اسفند سال جاری جهت ارسال درخواست‌های خود فرصت دارند.
۱۳۹۷/۰۴/۰۹

شغل فوق دکترا در زمینه هنر قرون میانه و علوم انسانی دیجیتال، دانشگاه تورنتو، کانادا

دانشگاه تورنتو واقع در کشور کانادا به شماری از پژوهشگران علاقه‌مند به طی دوره فوق دکترا در زمینه هنر قرون میانه و علوم انسانی دیجیتال، بورسیه در قالب شغل ارائه می‌کند. حقوق سالانه هر پژوهشگر سالانه 45 هزار دلار کاناداست. علاقه‌مندان به استفاده از این فرصت می‌باید مدارک خود را حداکثر تا نیمه ماه ژوئیه سال جاری میلادی، به این دانشگاه ارسال کنند.
۱۳۹۷/۰۲/۰۱

پروژه «کتاب» برای تحلیل متون عربی کهن

پروژه «کتاب» برای تحلیل متون عربی کهن، طرحی است که در قالب یک وب سایت انگلیسی زبان، توسط شماری از اسلام شناسان معاصر ارائه شده است. علاقه مندان در این وب سایت می توانند اطلاعات مختلف تحلیلی درباره متون عربی-اسلامی را بیابند.

۱۳۹۶/۰۴/۱۳

انتشار فهرست آثار تاریخی دیجیتال شده در کتابخانه کنگره آمریکا

کتابخانه کنگره آمریکا، اخیرا فهرست حجم عظیمی از آثار تاریخی دیجیتال شده خود را منتشر کرده است. این آثار، مباحث تاریخی متعلق به فرهنگ‌های مختلف را شامل می‌شود. 

۱۳۹۶/۰۳/۲۷

شغل فوق دکترا در زمینه علوم انسانی دیجیتال، دانشگاه هلسینکی، فنلاند

دانشگاه هلسینکی در فنلاند،‌ برای سه موقعیت فوق دکتری در زمینه علوم انسانی دیجیتال فراخوان داده است. علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌باید حداکثر تا نهم ماه ژوئیه سال جاری میلادی، درخواست های خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. 

۱۳۹۵/۰۸/۲۱

کنفرانس بین المللی «مطالعات اسلامی و علوم کامپیوتر»، دانشگاه خارطوم، سودان

دانشگاه خارطوم واقع در کشور سودان چهارمین کنفرانس بین المللی خود در حوزه مطالعات اسلامی و علوم کامپیوتر را برگزار می‌کند. این کنفرانس در تاریخ بیستم تا بیست و دوم دسامبر سال جاری میلادی برگزار می شود.

۱۳۹۵/۰۵/۲۰

شغل پژوهشی در حوزه مطالعات اجتماعی٬ دانشگاه لوگزامبورگ٬‌ لوگزامبورگ

دانشگاه لوگزامبورگ شغلی پژوهشی برای مطالعات اجتماعی با استفاده از ابزار های دیجیتال را اعلام کرده است. این فرصت شغلی به صورت نیمه وقت بوده و به مدت شانزده ماه می باشد. علاقه مندان باید درخواست خود را تا سیزدهم اگوست سال جاری میلادی به دانشگاه ارسال کنند. 

۱۳۹۵/۰۴/۲۵

شغل دکترا در رشته ی «تاریخ دیجیتال و هرمنوتیک»، دانشگاه لوگزامبورگ، لوگزامبورگ

دانشگاه لوگزامبورگ 13 موقعیت بورسیه ی دکترا در موضوع تاریخ دیجیتال و هرمنوتیک را برای ژانویه ی سال 2017 ارائه می کند.

۱۳۹۵/۰۴/۱۷

استخدام دستیار پژوهشی زبان شناسی رایانشی عربی، دانشگاه نیویورک شعبه ی ابوظبی، امارات متحده ی عربی

دانشگاه نیویورک شعبه ی ابوظبی برای پروژه ی «ساده سازی شاهکار های ادبی برای خوانش گسترده» برای دو سال دستیار پژوهشی استخدام می کند.

۱۳۹۵/۰۴/۱۱

فراخوان مقاله برای کتاب چه بحرانی؟: چگونه مشارکت های خارق العاده در هنر و علوم انسانی شیوه ی تفکر، کار و زندگی ما را تغییر می دهند؟

این کتاب به زبان انگلیسی منتشر می شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا اوّل ژانویه ی سال آینده میلادی مقالات خود را ارسال نمایند.