دوره‌های غالبا پژوهشی هستند که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و یا حتی اساتید این امکان را فراهم می‌کنند که در یک بازه زمانی مشخص در یک مرکز دانشگاهی و یا پژوهشی دیگر به مطالعه و پژوهش بپردازند. در این دوره‌ها غالبا شرکت‌کنندگان نیز موظف هستند که نتایج پژوهش خود را دست کم در قالب یک یا چند سخنرانی ارائه کنند. شماری از این دوره‌ها تمام یا بخشی از هزینه‌های داوطلب (ثبت‌نام، سفر و اسکان) را برای شرکت‌کنندگان بر عهده می‌گیرند.

همه
۱۴۰۲/۱۱/۰۲

دوره برخط فشرده درباره مطالعات یمن، مرکز یمن برای مطالعات راهبردی، یمن

مرکز صنعا برای مطالعات راهبردی دهمین دوره فشرده خود درباره مطالعات یمن را به شکل برخط برگزار می کند. علاقمندان تا 25 اسفند برای ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۱۱/۲۷

دوره تابستانه برخط درباره آشنایی با مطالعات نسخ خطی عربی، موزه هیل، آمریکا

موزه و کتابخانه نسخ خطی هیل در ماه ژوئن سال جاری میلادی یک دوره تابستانه برخط با عنوان «درآمدی بر مطالعات نسخ خطی عربی» برگزار می کند. علاقمندان تا دهم اسفند برای ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

فراخوان دوره آموزشی تابستانه درباره مسیحیت خاورمیانه‌ای، دانشگاه برادلی، آمریکا

نهاد موسوم به وقف ملی علوم انسانی در دانشگاه برادلی در تابستان امسال یک دوره سه هفته ای برای تربیت آموزشیاران یا طراحی دوره درسی در حوزه «مسیحیت خاورمیانه ‎ای به مثابه یک سنت تاریخی و زنده» برگزار می کند. علاقمندان تا اول اسفند برای ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۱۱/۱۹

فراخوان موقعیت پژوهشی کوتاه مدت در حوزه جهان اسلام معاصر، دانشگاه ادینبورا، اسکاتلند

مرکز الولید برای مطالعه اسلام در جهان معاصر در دانشگاه ادینبورا برای یک موقعیت پژوهشی حداکثر 4 ماهه فراخوان داده است. علاقمندان تا 6 اسفند برای ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

فراخوان دوره بهاری درباره وجود و معنا، دانشگاه اسکودار،ترکیه

دانشگاه اسکودار در بهار امسال دوره ای با عنوان «وجود و معنا: رویکردی چندبعدی» برگزار می کند. علاقمندان تا 29 بهمن ماه برای ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۱۰/۱۴

دوره فشرده درباره مطالعات زیست محیطی مصر پیشامدرن، دانشگاه ماربورگ، آلمان

دانشگاه ماربورگ یک دوره فشرده با موضوع «رویکردی چندرشته‌ای به مطالعات زیست محیطی در مصر پیشامدرن» برگزار می کند. علاقمندان تا 11 بهمن برای ارسال درخواست و ثبت نام فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۰۷/۰۳

موقعیت کارآموزی پژوهشی در حوزه علوم سیاسی، دانشگاه پلوپونز، یونان

دپارتمان علوم سیاسی و روابط بین الملل در دانشگاه پلوپونزدو موقعیت کارآموزی پژوهشی برای دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته است. علاقمندان تا 16 مهر جهت ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۰۶/۰۳

فراخوان دوره برخط آموزش ترکی عثمانی، مدرسه اسکی شهر، ترکیه

مدرسه اسکی شهر در ترکیه دوره برخط آموزش ترکی عثمانی برگزار می کند. علاقمندان تا 19 شهریور جهت ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این فایل مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۰۴/۲۰

فراخوان دوره برخط درباره موسیقی در بافت اسلامی، دانشگاه آقاخان، انگلستان

مؤسسه مطالعات تمدن‌های مسلمانان در مهرماه سال جاری یک دوره برخط با عنوان «موسیقی در بافت‌های اسلامی» برگزار می کند. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به این لینک مراجعه کنید.
۱۴۰۰/۰۴/۱۴

فراخوان دوره برخط درباره شبکه‌های آموزش در تاریخ اسلام، دانشگاه آقاخان، انگلستان

مؤسسه مطالعات تمدنهای مسلمانان  در دانشگاه آقاخان در مهرماه میلادی یک دوره برخط با عنوان «آموزش و شبکه‌های یادگیری در تاریخ اسلام» برگزار می کند. علاقمندان جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنند.
۱۴۰۰/۰۲/۲۰

فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری علوم انسانی و اجتماعی، مؤسسه شرق شناسی آلمان در بیروت، لبنان

مؤسسه شرق شناسی آلمان در بیروت به دانشجویان دکتری در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی فرصت مطالعاتی حداکثر ۱۲ ماهه می دهد. علاقمندان تا شانزده […]
۱۴۰۰/۰۲/۱۶

کمک هزینه فرصت مطالعاتی در زمینه فرهنگ ایتالیایی، ونیز،‌ ایتالیا

یکی از موسسات فرهنگی در شهر ونیز ایتالیا به ده پژوهشگر علاقه مند به مطالعه درباره فرهنگ ایتالیا کمک هزینه فرصت مطالعاتی ارائه می کند. این کمک هزینه برای اقامت دو ماهه در شهر ونیز و بررسی درباره فرهنگ ایتالیا ارائه می شود. علاقه مندان می باید مدارک خود را حداکثر تا بیستم خرداد ماه سال جاری به این موسسه ارسال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این فایل مراجعه کنید. 
۱۳۹۹/۱۲/۰۲

موقعیت شغلی پژوهشی در حوزه اقتدارگرایی، سرمایه داری و خاورمیانه، بنیاد رزا-لوکزامبورگ، آلمان

بنیاد رزا-لوکزامبورگ برای شش موقعیت پژوهشی کوتاه مدت (9 ماهه) فراخوان داده است. متقاضیان به گروه پژوهشی موسوم به «اقتدارگرایی و سرمایه داری جهانی: راهبردهای متقابل رهایی‌بخش از/در خاورمیانه» وابسته خواهند شد. علاقمندان تا یازدهم اسفند جهت ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۹/۱۱/۱۲

برنامه تابستانه درباره سکه‌ها و مهرهای بیزانسی، دمبارتون اوکس، آمریکا

دمبارتون اوکس  یکی از مراکز وابسته به دانشگاه هاروارد واقع در واشنگتن، یک برنامه تابستانه درباره سکه‌ها و مهرهای بیزانسی در تابستان آینده برگزار می‌کند. به دلیل شرایط کرونایی احتمالا این برنامه به شکل برخط برگزار شود. همچنین شرکت در این برنامه رایگان است. علاقمندان جهت ثبت نام تا 27 بهمن ماه فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
۱۳۹۹/۰۸/۲۵

فراخوان دوره برخط درباره تلاقی‌های مسلمانان و یهودیان، مؤسسه وولف دانشگاه کمبریج، انگلستان

مؤسسه وولف در دانشگاه کمبریج انگلستان یک دوره برخط با عنوان « از بین بردن شکاف بزرگ: تلاقی‌های یهودیان و مسلمانان» برگزار خواهد کرد. علاقمندان به شرکت در این دوره تا 23 آذر جهت ارسال درخواست فرصت دارند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.