خانه
جستارها و یادداشت ها
–
صفحات پژوهشگران
آستانگی
آگورا
اتوپیا
اسلام پژوهی
افق مبین
بیاض: یادداشت هایی در مردم شناسی شیعه
تاریخ اندیشۀ دینی
تاریخنگاری
تلفیق دانش
جستارهای تاریخی
حبههای نقره فام
خوانشها
خیلی گذشته، خیلی حالا
زبان و ادبیات قرآن
شاه شوریدهسران
طاوس
سایر نویسندگان
فرهنگ روش
محمدرضا عشوری مقدم
مدهامّتان
مطالعات فرهنگ رضوی
مهر داد
مواسات
میراث مکتوب شیعه
واژه ها و معناها
پیشینه
گزارش کتاب تاریخ
موضوعات
ادب و هنر
اقتصاد و مدیریت
تاریخ و نسخ خطی
زبانشناسی
شیعهشناسی و ایرانشناسی
علوم اجتماعی
علوم سیاسی و ارتباطات
فقه و حقوق
فلسفه و روششناسی علوم انسانی
مردمشناسی و مطالعات فرهنگی
مطالعات ادیان و اسلامی
مطالعات قرآنی
فرصتهای آکادمیک
–
کشور
–
آذربایجان
آفریقای جنوبی
آلبانی
آلمان
آمریکا
اتریش
اردن
ارمنستان
ازبکستان
اسپانیا
استرالیا
استونی
اسکاتلند
اسلواکی
اسلوونی
افغانستان
الجزائر
امارات متحده عربی
اندونزی
انگلستان
اوکراین
اوگاندا
ایتالیا
ایران
ایرلند
ایرلند شمالی
ایسلند
بروئنی
بلژیک
بلغارستان
بنگلادش
بوسنی و هرزگوین
پاکستان
پرتغال
تایلند
تایوان
ترکیه
تونس
جمهوری آذربایجان
جمهوری چک
چین
دانمارک
روسیه
رومانی
ژاپن
سنگاپور
سوئد
سوئیس
سودان
عراق
عربستان
عمان
فرانسه
فنلاند
قبرس
قرقیزستان
قزاقستان
قطر
کانادا
کرهجنوبی
کرواسی
کویت
گرجستان
لبنان
لهستان
لوکزامبورگ
لیتوانی
مالت
مالزی
مجارستان
مراکش
مصر
مغرب
مقدونیه
مکزیک
نروژ
نیوزیلند
هلند
هند
هندوستان
هنگکنگ
ولز
ونزوئلا
یونان
موضوع
–
مطالعات قرآنی
فقه و حقوق
زبانشناسی
فلسفه و روش شناسی علوم انسانی
شیعهشناسی و ایرانشناسی
اقتصاد و مدیریت
ادب و هنر
مطالعات منطقهای
علوم سیاسی و ارتباطات
تاریخ و نسخ خطی
مردمشناسی و مطالعات فرهنگی
علوم اجتماعی
مطالعات ادیان و اسلام
گونه
–
استاد مدعو
استادی موقت در دانشگاه (Non-Tenure Track Professorship/lecturer/instructor)موقعیتی تدریسی در دانشگاه است که بر اساس نیاز دانشگاه به مدرسی در زمینهای خاص، تعریف میشود. این موقعیت تدریسی مدت زمان مشخصی دارد و در این مدت، استاد موقت به تدریس در زمینه مورد نظر دانشگاه میپردازد و بعد از پایان مدت تحصیل، دانشگاه تعهدی نسبت به وی ندارد. این استاد در زمان تدریس در دانشگاه ماهانه حقوق دریافت میکند.
اعلام برنامه دکتری
برنامه ای که دانشجو با شرکت در آن موفق به اخذ درجه دکتری (PhD) میشود. این برنامه در کشورهای اروپایی و استرالیا دست کم سه سال و غالبا فاقد درسهای اجباری است. درمواردی که چنین چیزی ـ یعنی درس اجباری برای دوره دکتری ـ وجود دارد ـ مانند برخی برنامههای دکتری جدید در آلمان ـ غالبا درس نمرهای ندارد و ارائه گواهی گذراندن درس کافی است. در کشورهای آمریکای شمالی برنامه دکتری، دست کم پنج سال به طول می انجامد و شباهت زیادی با دورههای دکتری ایران دارد. به این ترتیب دانشجو موظف به گذراندن درسهایی با نمرههای مؤثر، امتحان جامع شفاهی و دفاع از رساله دکتری خود میباشد. اخیرا بسیاری از برنامههای دکتری در کشورهای حوزه اسکاندیناوی، خود را به الگوی برنامههای آمریکای شمالی نزدیک کردهاند و دورههای دکتری با درسهای اجباری و مدت زمان نسبتا طولانیتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی برگزار میکنند.
اعلام برنامه کارشناسی ارشد
کارشناسی ارشد عموماً به صورت یکساله و یا دوساله ارائه میشود. دورههای یکساله عموما فاقد پایاننامه و دورههای دو ساله دارای پایاننامه میباشد. در برخی کشورهای تنها با گذراندن دوره کارشناسی ارشد دو ساله و ارائه پایاننامه است که میتوان دوره دکتری (PhD) را شروع کرد. در بریتانیا دوره کارشناسی ارشد خاصی با عنوان (Mphil) وجود دارد که در صورت طی آن، مدت زمان تحصیل دوره دکترا قدری کاهش مییابد.
اعلام یا راه اندازی وب سایت
وبسایتهای علمی توسط فرد و یا افرادی برای ترویج و پیشبرد زمینه علمی خاصی راه اندازی میشوند. وبسایتها گاه توسط فرد و افراد و گاه به واسطه تصمیم موسسهای فعالیت خود را آغاز میکنند.
بودجه پژوهشی
بودجه پژوهشی (Research Grant)، مبلغی است که توسط دانشگاه ها و یا مراکز علمی و فرهنگی، به دانشجو و یا استاد پرداخت میشود تا او پژوهش خاص را به سامان برساند. معمولاً بودجههای پژوهشی به صورت رسمی اعلام میشود و دانشجویان و اساتید متقاضی برای دریافت آنها، مدارک خود را ارسال میکنند. کمیتهای علمی، افرادی را انتخاب و بودجه سفر علمی را در اختیار آنان قرار میدهد.
بودجه سفر علمی
بودجه سفر علمی (Travel Grant)، مبلغی است که توسط دانشگاهها و یا مراکز علمی و فرهنگی، به دانشجو و یا استاد پرداخت میشود تا او در نشستی علمی شرکت کند و یا برای مدتی معلوم، به پژوهش در مکانی خاص بپردازد. معمولاً بودجههای سفر علمی به صورت رسمی اعلام میشود و دانشجویان و اساتید متقاضی برای دریافت آنها، مدارک خود را ارسال میکنند. کمیتهای علمی، افرادی را انتخاب و بودجه سفر علمی را در اختیار آنان قرار میدهد.
بورسیه دکترا
کمک هزینه تحصیلی که به دانشجوی دوره دکتری برای پوشش دادن هزینههای زندگی و یا تحصیل پرداخت میشود. میزان و شکل پرداخت این کمک هزینه براساس تعریفی که برای آن شده است وهمچنین کشورهای مختلف میتواند شرایط و ویژگیهای متفاوتی داشته است. ویژگی اصلی این کمک هزینه این است که تعهّد شغلی برای دریافت کننده ایجاد نمیکند و دریافت کننده صرفا دانشجویی است که موظّف است با آن مبلغ تحصیل خود را به سرانجام برساند. در مواردی ادامه دریافت بورسیه منوط به ارائه گزارش کار و ارزیابیهای دورهای است.
بورسیه کارشناسی
بورسیه کارشناسی ارشد
کمک هزینه تحصیلی که به دانشجوی دوره کارشناسی ارشد برای پوشش دادن هزینههای زندگی و یا تحصیل پرداخت میشود. میزان و شکل پرداخت این کمک هزینه براساس تعریفی که برای آن شده است و همچنین کشورهای مختلف میتواند شرایط و ویژگیهای متفاوتی داشته است. درمواردی ادامه دریافت بورسیه منوط به ارائه گزارش کار و ارزیابیهای دورهای است.
جایزه علمی
جایزههای علمی، عنوان عامی برای گونههای مختلفی از تشویقاتی هستند که ازدانشجویان، اساتید و یا پژوهشگران مستقل، به سبب ارائه برخی آثار علمی، اعم از کتاب، پایاننامه و یا مقاله صورت میگیرد. جایزههای علمی عمدتاً توسط موسسات و بنیادهای علمی ارائه میشوند و معمولاً مبلغ مشخصی پول هستند. در بسیاری موارد، ارائه جایزه به صورت رسمی اعلام میشود، افراد واجد شرایط برای دریافت آنها اقدام میکنند و در نهایت افرادی به عنوان منتخب، برنده این جوایز می شوند.
دستیار پژوهشی
دستیاری پژوهشی (Research Associate) فرصتی است دانشگاهی که به شماری از دانشجویان مقاطع مختلف و نیز پژوهشگران غیر دانشجو اعطا میشود. فرصت دستیاری پژوهشی، توسط گروههای آموزشی در دانشگاههای مختلف جهان اعلام میشود و کسانی که به عنوان دستیار پژوهشی انتخاب شوند، موظف به همکاری با یک استاد دانشگاه در پروژه مخصوصی هستند. به دستیاران پژوهشی از محل بودجه اختصاص یافته برای آن پژوهش، دستمزد پرداخته می شود.
دوره های کوتاه مدت
دورههای غالبا پژوهشی هستند که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و یا حتی اساتید این امکان را فراهم میکنند که در یک بازه زمانی مشخص در یک مرکز دانشگاهی و یا پژوهشی دیگر به مطالعه و پژوهش بپردازند. در این دورهها غالبا شرکتکنندگان نیز موظف هستند که نتایج پژوهش خود را دست کم در قالب یک یا چند سخنرانی ارائه کنند. شماری از این دورهها تمام یا بخشی از هزینههای داوطلب (ثبتنام، سفر و اسکان) را برای شرکتکنندگان بر عهده میگیرند.
شغل استادی
استادی دانشگاه (Tenure Track Professorship) به عنوان یک شغل، یکی از مهم ترین گونههای فعالیت آکادمیک است. افراد دارای مدرک دکترا و یا فوق دکترا، معمولاً بر اساس فراخوانی عام توسط دانشگاه، برای در اختیار گرفتن یک موقعیت دانشگاهی، مورد مصاحبه قرار میگیرند. همچنین پیشینه تحقیقاتی و علمی ایشان مورد ارزیابی قرار میگیرد. افراد منتخب ابتدائاً برای یک دوره پنج ساله آزمایشی (Tenure Track) به استخدام دانشگاه در میآیند و بعد از پنج سال و بر اساس رای کمیته علمی دانشکده و دانشگاه، از کار برکنار و یا به صورت دائم در دانشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد. در حال حاضر در کشور آلمان ورود به کرسی استادی منوط به گذراندن دوره فوق دکتری آلمانی (habilitation) و يا دوره استادیاری آلمانی (juniorprofessorship) است.
شغل دکترا
شغل پژوهشی ـ آموزشی است که شاغل در صورت اتمام موفقیتآمیز دوره شغلی خود، حائز درجه دکتری نیز میشود. شغل دکتری دستکم شامل نوشتن رساله پژوهشی دکتری میشود و علاوه بر آن گاهی وظایف آموزشی و حتی اداری نیز به فرد شاغل محول میشود. تفاوت اصلی شغل دکتری با بورسیه دکتری، تعهد شغلی و کاری است که برای دانشجو ایجاد میشود و او موظف است در زمانهای خاصی در جای خاصی حضور داشته باشد. با این حال در کشورهایی که این موقعیتها عرضه میشود، نرخ متوسط حقوق دریافتی برای شغل دکتری، از بورسیه دکتری بیشتر است. در حال حاضر شغل دکتری غالباً در کشورهایی مثل آلمان، سوئیس، هلند، اتریش، بلژیک، لوگزامبورگ و کشورهای اسکاندیناوی عرضه میشود. دریافتکنندگان شغل دکتری، بعد از پایان دوره، برای اخذ اقامت دائم و یا شهروندی آن کشورها، عموماً از موقعیت بهتری برخوردار خواهند بود.
فراخوان کتاب
فراخوانی است که در آن از پژوهشگران مرتبط با یک حوزه مطالعاتی درخواست میشود تا کتاب خود را ارسال کنند. این فراخوان غالبا توسط ناشران کتابهای دانشگاهی برای سری یا موضوع خاصی که به طور سلسلهوار چاپ میکنند، اعلام میشود.
فراخوان مقاله
فراخوانی است که در آن از پژوهشگران مرتبط با یک حوزه مطالعاتی درخواست میشود تا پژوهشها و مقالات خود را ارسال کنند. این فراخوان میتواند برای یک کتاب و یا شماره خاصی از یک مجله باشد.
فوق دکترا
فوق دکترا (Postdoc) دورهای معمولا یک تا سه ساله است که دانشجویان بعد از به پایان بردن دوره دکترا، آن را میگذرانند. فرصتهای فوق دکترا بعد از دریافت مدرک دکترا قابل ورود هستند، اما دانشجویان دکترا حدود شش ماه قبل از دفاع از پایاننامه دکترای خود. برای این فرصت اقدام میکنند. دانشجویان مقطع فوق دکترا، در این دوره، میباید به پژوهش و یا تدریس بپردازند، اما در کلاسی به عنوان تحصیل، شرکت نمیکنند. این دانشجویان همچنین از دانشگاه به صورت ماهیانه حقوق دریافت میکنند؛ چه اینکه فوق دکترا اساساً نوعی شغل است. فرصتهای فوق دکترا، به صورت متناوب توسط دانشگاهها اعلام میشود و کمیتهای علمی آنها از میان متقاضیان، انتخاب میکند. فرصت های فوق دکترا معمولاً بسیار رقابتی است.
کارگاه
کارگاهها همان دورههای کوتاه مدت با هدف آموزشی هستند که به زمان خاصی اختصاص ندارند و در آن یک نوع تعامل جمعی قویتر دورههای کوتاه مدت وجود دارد. علی الخصوص نوع ارائههایی که اساتید دارند با ارائههای کنفرانس و دورههای کوتاهمدت متفاوت است؛ چرا که غالباً به شکلی است که به طور عملی شرکتکنندگان را درگیر محتوا میکند و از آنان خواسته میشود که کارهایی را در طول دوره با مشارکت جمعی تمرین کنند. در کارگاهها غالباً تکیه کمتری بر بُعد تئوری ـ انتزاعی میشود و بیشتر یادگیری عملی مهارتها مدنظر است.
کنفرانس
اجتماع شماری از پژوهشگران که در آن پژوهشها ارائه میشود. این ارائه می تواند به شکل سخنرانی ـ ارائه شفاهی و یا پوستر ـ باشد. براساس نوع، بزرگی و ماهیت، یک کنفرانس میتواند از یک تا چند روز به طول انجامد و در بردارنده یک الی دهها پنل (بخش) باشد. هر یک از پنلها به موضوع خاصی میپردازد و توسط دانشمندی متخصص آن موضوع اداره میشود.
مدارس فصلی
مدارس فصلی دورههای کوتاه مدّت آموزشی هستند که در بازه زمانی خاصّی (مدرسه تابستانی، بهاری، پائیزی یا زمستانی) برگزار میشوند. موضوعاتی که در این مدارس ارائه میشود بسیار متنوع و براساس نیازها، خواسته و سلیقه برگزارکنندگان و شرکتکنندگان میتواند متفاوت باشد و حتی شامل مدارس تابستانی درخصوص فرهنگ و زبان یک کشور میتواند باشد. در مدارس فصلی گاهی شرکتکنندگان نیز موظف به ارائه پژوهشی در قالب یک سخنرانی کوتاه هستند و گاهی چنین الزامی وجود ندارد. شماری از مدارس فصلی تمام یا بخشی از هزینههای مدرسه (ثبتنام، سفر و اسکان) را برای شرکتکنندگان بر عهده میگیرند. مدارسی که اقدام پوشش هزینهها میکنند معمولا از دستهای هستند که انتظار دارند شرکتکنندگان، ارائه پژوهش و یا افزوده دیگری برای دوره داشته باشند.
فصلنامه
–
خدمات
–
اخبار
–
آکادمی طومار
–
تقویم آکادمیک
–
تماس با ما و درباره ما
–
حیدر عیوضی
همه نوشته ها
کامران محمدحسینی
همه نوشته ها
قاسم قریب
همه نوشته ها
پیمان اسحاقی
همه نوشته ها
فیلتر بر اساس
دسته بندی ها
برچسب ها
نویسندگان
نمایش همه
موضوعات
ادب و هنر
اقتصاد و مدیریت
تاریخ و نسخ خطی
زبانشناسی
شیعهشناسی و ایرانشناسی
علوم اجتماعی
علوم سیاسی و ارتباطات
فقه و حقوق
فلسفه و روششناسی علوم انسانی
مردمشناسی و مطالعات فرهنگی
مطالعات ادیان و اسلامی
مطالعات قرآنی
نویسندگان
اشکان بحرانی
سیدمحمّد امین نایبپور
محمد نصراوی
مجید دانشگر
دکتر احمد پاکتچی
پیمان اسحاقی
سعید شفیعی
قاسم قریب
قاسم درزی
احمد خامهیار
حیدر عیوضی
سیدمحمدهادی گرامی
عادل هاشمی
محمود مکوند
حامد شیواپور
سعید طاوسیمسرور
سایر نویسندگان
فرهنگ مهروش
جعفر نکونام
پیمان اسحاقی
محمدعلی طباطبایی
شیرین گرمارودی نائف
سیدحسن موسویبروجردی
هادی رهنما
سجاد هجری
کامران محمدحسینی
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
حبههای نقره فام
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دسته بندی ها
آینههای شکسته: نگاهی به ترجمۀ قدیم و ترجمۀ پیروز سیار از عهد عتیق در پرتو متن عبری
مشخصات نشر مقاله: آینه پژوهش، ش. ۱۹۸، بهمن و اسفند ۱۴۰۱، ص ۲۳۲ـ۲۱۵. حیدر عیوضی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث قم. heidareyvazi@yahoo.com چکیده
[…]
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
حبههای نقره فام
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
دسته بندی ها
ترجمههای عبری قرآن به مثابه تفاسیر یهودی ناشناخته: بررسی نسخۀ بازنویسی اوری روبین
ترجمههای عبری قرآن به مثابه تفاسیر یهودی ناشناخته: بررسی نسخۀ بازنویسی اوری روبین * این مقاله به روح بلند استاد فقید، دردانۀ دهر، مرحوم آذرتاش آذرنوش
[…]
۱۴۰۰/۰۶/۲۳
گزارش کتاب تاریخ
۱۴۰۰/۰۶/۲۳
دسته بندی ها
سه پرسش درباره روایت علامات المومن و زیارت اربعین
روایت معروف به علامات المومن نقل شده از امام حسن عسکری(ع)، روایتی است که برای استحباب زیارت اربعین (به طور خاص) مورد استناد قرار گرفته است.
[…]
۱۴۰۰/۰۶/۰۹
حبههای نقره فام
۱۴۰۰/۰۶/۰۹
دسته بندی ها
به بهانۀ تصحیح چند ارجاعِ به تورات در ترجمۀ کتاب واژههای دخیل در قرآن
آینه پژوهش، خرداد و تیر ماه ۱۴۰۰، شماره ۱۸۸، ص ۹ـ ۳۴۷ ۱. درآمد در میان منابع مرتبط با زبانشناسیِ واژگان قرآن، کتاب آرتور جفری[۱] با
[…]
۱۴۰۰/۰۵/۰۳
تاریخنگاری
۱۴۰۰/۰۵/۰۳
دسته بندی ها
روش پژوهش و آموزش در جغرافیای تاریخی از منظر دانش تاریخ
پژوهشگران محترم برای مشاهده نسخه اصلی این مقاله به مجله “پویش در آموزش علوم انسانی” دانشگاه فرهنگیان شماره ۲۳ صص ۵۷-۷۰ مراجعه نمایند. ارجاع به این
[…]
۱۴۰۰/۰۲/۲۱
مطالعات فرهنگ رضوی
۱۴۰۰/۰۲/۲۱
دسته بندی ها
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۷۵۱-۸۰۰)، به کوشش پیمان اسحاقی
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۷۵۱-۸۰۰) به کوشش پیمان اسحاقی فرهنگ رضوی را در مختصرترین بیان میتوان بروزات مختلف مادی و غیرمادی مرتبط
[…]
۱۴۰۰/۰۲/۰۴
مطالعات فرهنگ رضوی
۱۴۰۰/۰۲/۰۴
دسته بندی ها
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۷۰۱-۷۵۰)، به کوشش پیمان اسحاقی
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۷۰۱-۷۵۰) به کوشش پیمان اسحاقی فرهنگ رضوی را در مختصرترین بیان میتوان بروزات مختلف مادی و غیرمادی مرتبط
[…]
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
مطالعات فرهنگ رضوی
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
دسته بندی ها
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۶۵۱-۷۰۰)، به کوشش پیمان اسحاقی
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۶۵۱-۷۰۰) به کوشش پیمان اسحاقی فرهنگ رضوی را در مختصرترین بیان میتوان بروزات مختلف مادی و غیرمادی مرتبط
[…]
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
مطالعات فرهنگ رضوی
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
دسته بندی ها
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۶۰۱-۶۵۰)، به کوشش پیمان اسحاقی
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۶۰۱-۶۵۰) به کوشش پیمان اسحاقی فرهنگ رضوی را در مختصرترین بیان میتوان بروزات مختلف مادی و غیرمادی مرتبط
[…]
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
تاریخنگاری
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
دسته بندی ها
نادرشاه و مسأله حج؛ مروری بر مکاتبات نادرشاه افشار و سلطان محمود اول عثمانی با تکیه بر موضوع حج
این یادداشت در کتاب «بر بال ملائک مجموعه مقالات جشن نامه حجت الاسلام قاضی عسکر» رئیس سازمان حج و زیارت به چاپ رسیده است. پژوهشگران برای
[…]
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
مطالعات فرهنگ رضوی
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
دسته بندی ها
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۵۵۱-۶۰۰)، به کوشش پیمان اسحاقی
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۵۵۱-۶۰۰) به کوشش پیمان اسحاقی فرهنگ رضوی را در مختصرترین بیان میتوان بروزات مختلف مادی و غیرمادی مرتبط
[…]
۱۳۹۹/۱۰/۰۵
مطالعات فرهنگ رضوی
۱۳۹۹/۱۰/۰۵
دسته بندی ها
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۵۰۱-۵۵۰)، به کوشش پیمان اسحاقی
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۵۰۱-۵۵۰) به کوشش پیمان اسحاقی فرهنگ رضوی را در مختصرترین بیان میتوان بروزات مختلف مادی و غیرمادی مرتبط
[…]
۱۳۹۹/۰۹/۱۷
مطالعات فرهنگ رضوی
۱۳۹۹/۰۹/۱۷
دسته بندی ها
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۴۵۱-۵۰۰)، به کوشش پیمان اسحاقی
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۴۵۱-۵۰۰) به کوشش پیمان اسحاقی فرهنگ رضوی را در مختصرترین بیان میتوان بروزات مختلف مادی و غیرمادی مرتبط
[…]
۱۳۹۹/۰۹/۰۱
مطالعات فرهنگ رضوی
۱۳۹۹/۰۹/۰۱
دسته بندی ها
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۴۰۱-۴۵۰)، به کوشش پیمان اسحاقی
تازهها و پارههایی در مطالعات فرهنگ رضوی (۴۵۰-۴۰۱) به کوشش پیمان اسحاقی فرهنگ رضوی را در مختصرترین بیان میتوان بروزات مختلف مادی و غیرمادی مرتبط
[…]
۱۳۹۹/۰۸/۲۷
تاریخنگاری
۱۳۹۹/۰۸/۲۷
دسته بندی ها
رهیافت هایی در تدوین تاریخ مردم ایران در سده های نخستین و میانه اسلامی
این نوشتار پیش از این در مجله تاریخ اندیش، سال سوم، شماره هفتم، تابستان ۱۳۹۹، صفحات ۱۰۵ تا ۱۱۶ به چاپ رسیده است. ضروری است پژوهشگران
[…]
1
2
3
...
15
صفحه بعد